AUTO: Predaj skupiny Volkswagen za prvých 8 mesiacov vyskočil o 10,2 %

Wolfsburg 14. septembra (TASR) - Volkswagenu sa darí. Nič na tom nemení ani kríza dopytu v západnej Európe, ktorú kompenzuje boom v ostatných častiach sveta. Od začiatku roka do konca augusta sa po celom svete predalo zo siedmich značiek skupiny 5,91 milióna osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel.

Wolfsburg 14. septembra (TASR) - Volkswagenu sa darí. Nič na tom nemení ani kríza dopytu v západnej Európe, ktorú kompenzuje boom v ostatných častiach sveta.

Od začiatku roka do konca augusta sa po celom svete predalo zo siedmich značiek skupiny 5,91 milióna osobných áut a ľahkých úžitkových vozidiel. To je o 10,2 % viac ako v rovnakom období vlani.

V samotnom auguste koncern predal rekordných 719.500 áut, čo je o 18,9 % viac ako v auguste 2011. Koncern po prvý raz započítal do predaja aj čísla svojej novej dcérskej automobilky Porsche.

"Situácia však zostáva rozdielna," uviedol šéf predaja Volkswagenu Christian Klingler. Upozornil, že situácia v západnej Európe je naďalej napätá. Naopak, dopyt v Amerike, Ázii a východnej Európe stabilne rastie.

V krízou zasiahnutých štátoch odbyt značiek koncernu za prvých 8 mesiacov klesol o 5,8 %. Na nemeckom trhu skupina zaznamenala nárast o 4,1 % a v krajinách strednej a východnej Európy dokonca viac než o štvrtinu. Celkový predaj v Európe sa zvýšil o 1,7 %.

Vo východnej Ázii odbyt Volkswagenu vyskočil o 17,9 %. Ešte lepšie sa mu darilo v Severnej Amerike, kde jeho predaj vzrástol takmer o štvrtinu. V USA predaj vyskočil o tretinu. V Južnej Amerike sa odbyt zvýšil o 9,5 %.

Mimoriadne sa darilo dcérskej značke Audi, ktorá za prvých 8 mesiacov zvýšila predaj o 12,7 %. Odbyt kľúčovej značky VW vyskočil o 11,5 %, Škody o 8,5 % a Porsche o 15 %. Kríza v južnej Európe tvrdo zasiahla španielsku značku Seat, ktorej predaj klesol o 11 %.

Informovala o tom agentúra DPA.

3 lom ed

© TASR Tlačová agentúra Slovenskej republiky. Všetky práva vyhradené.