AUTO: Budúcnosť automobilky Opel je znovu neistá
Frankfurt nad Mohanom 16. júla (TASR) - Iba pár hodín po tom, čo vedenie General Motors (GM) nečakane odvolalo predsedu správnej rady svojej európskej spoločnosti Opel Karla-Friedricha Strackeho, priemyselní analytici si začali klásť otázku, či nenastal vhodný čas písať na automobilku epitaf. Za posledné tri roky, čo sa GM dostal z hlbokej existenčnej krízy, mu jeho európska dcéra zhoršila ...
Frankfurt nad Mohanom 16. júla (TASR) - Iba pár hodín po tom, čo vedenie General Motors (GM) nečakane odvolalo predsedu správnej rady svojej európskej spoločnosti Opel Karla-Friedricha Strackeho, priemyselní analytici si začali klásť otázku, či nenastal vhodný čas písať na automobilku epitaf.
Za posledné tri roky, čo sa GM dostal z hlbokej existenčnej krízy, mu jeho európska dcéra zhoršila bilanciu o 3,5 miliardy USD (2,88 miliardy eur). Opel sa v posledných rokoch nemôže dostať zo stratovosti, lebo predaj nových vozidiel na starom kontinente stále klesá. Opelu sa však nedarí ani znižovať výrobné náklady. Podľa niektorých názorov pomoc GM európskej dcére zostáva slabá.
Dočasný šéf Opela Stephen Girsky žiada rýchlu zmenu stratégie automobilky. Od jej zamestnancov očakáva ďalšie zvýšenie úsilia o prekonanie problémov. Uviedol, že ak sa má dosiahnuť revitalizácia podniku, všetci musia prejaviť pripravenosť podnikať iným spôsobom a rýchlo konať.
Šéf nemeckých kovákov Berthold Huber varoval vedenie GM pred pokusom porušiť dohody so zamestnancami, ktoré sa na oživenie automobilky dosiahli v minulosti. Poukázal na to, že Strackeho odchod s nimi nijako nesúvisí. Ich podstatou je záväzok GM, že nebude prepúšťať zo svojich 21.000 pracovníkov v Nemecku pre nadbytočnosť. Za to sa vzdali na niekoľko rokov rastu miezd a rôznych podielov. Dohoda o podiele zamestnancov na znížení nákladov firmy mala skončiť v októbri tohto roku.
Vysoké prevádzkové náklady však nie sú jediným problémom Opela. Minister hospodárstva Severného Porýnia - Vestfálska Garrelt Durin kritizoval podnikovú stratégiu. Povedal, že sa bez obnovenej a rozšírenej výrobnej palety modelov situácia automobilky nezmení.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
(1 EUR = 1,2185 USD)
3 jns pop
Tweet |